Financieel jaaroverzicht 2023

Totaal€ 11.998,52

Inkomsten totaal: € 12.720,37
Uitgaven totaal: € 11.998,52

Alle transacties vinden plaats volgens de doelstellingen, die al sinds de oprichting van Stichting Thaysa gelden. Het is rechtstreekse en te controleren steun in NO Brazilië. Onze Braziliaanse tussen personen zijn betrouwbaar en worden, indien mogelijk jaarlijks bezocht door de voorzitter van de stichting. De contactpersonen zijn Flávio Almeida en Silvia Laurentino, woonachtig in Sumé (PB). De meeste hulp wordt in deze omgeving gegeven. De grootste steden in de buurt zijn Campina Grande en Monteiro. Via Silvia en Flávio, maar ook via Tamara Calvanti in Recife komen verzoeken bij ons. We weten dat de verzoeken daar al gewogen zijn. Het geld wordt naar Silvia overgemaakt met Remitly, € 1,99 per transactie. Silvia, Tamara of Flávio zorgen ervoor dat het geld bij de juiste persoon of organisatie komt. Het bewijs van de overboekingen appen ze dan aan ons.

Het afgelopen jaar hebben we vooral kunnen helpen met medische kosten Onderzoeken, echo`s en röntgenfoto`s zijn in Brazilië niet gratis. Gelukkig konden we helpen. Gelukkig waren de operaties gratis.  Verder hebben we geholpen met wat verbouwingen, maar ook bij de aankoop van wat meubels. Voor een vrouw met een flinke hernia hebben een goed bed gekocht.

Pater Carlinhos is verschillende keren in Nederland geweest. Soms verzoeken mensen mij geld naar hem te sturen. Daar zorgen Silvia en Flévio dan ook voor. Nieuw dit jaar was een gift van Omni-plan Nederland. Zij wilden geld doneren aan een stichting, die goede dingen zou doen voor kansarme kinderen/ mensen. Ze wilden dat al het geld voor het doel gebruikt zou worden en niet bij de overheid of bij stichtingbestuurders terecht zou komen In een agrarische gemeenschap, waar zo`n 200 gezinnen wonen in een droog gebied, is er met de bewoners een plan gemaakt om een speeltuin te bouwen. De speeltuin is inmiddels gebouwd. Nu is er nog geld om in het gemeenschapsgebouw een ruimte of ruimtes in te richten, waar een bibliotheek komt en mogelijk ook lesgegeven kan worden aan de kinderen die niet naar school gaan. Wij wachten nog op het plan en de financiële onderbouwing.

Bijlage: Financiële verantwoording Projecto Clarissa

0 antwoorden